Google AMP je mrtvý


Google AMP je mrtvý

Společnost Google v červnu 2021 zavádí významnou změnu v rámci svého algoritmu pro hodnocení stránek. Od vydání Core Web Vitals a algoritmu Page Experience již nebudou ve výsledcích vyhledávání Google, karuselu Top Stories a Zprávách Google upřednostňovány akcelerované mobilní stránky (AMP). Google dokonce odstraní z výsledků vyhledávání ikonu odznaku AMP. Při budování rozmanitějšího a zajímavějšího webu bez umělých omezení stanovených reklamním gigantem můžete nyní Google AMP bez obav ignorovat. Jedná se o vynikající krok směrem k nezávislejšímu, otevřenějšímu a zdravějšímu webu. Mnoho webových stránek, zejména zpravodajských, bylo nuceno používat AMP s jedinou motivací, kterou byl příslib větší návštěvnosti ve vyhledávání.

Od této aktualizace můžete předstihnout stránky AMP a získat větší návštěvnost z vyhledávání tím, že vytvoříte rychlejší web s lepším uživatelským zážitkem.

Vaše stránky mohou být rychlejší než AMP, aniž byste používali AMP

Automaticky přehrávané reklamy a videa, platební brány, vyskakovací okna, vtíravá reklama a mnoho dalších zbytečných prvků. Některé webové stránky jsou příšerně pomalé, uživatelsky nepřívětivé a nafouklé místo plné rušivých prvků. Je to dobrý krok, který se snaží vytvořit lepší web tím, že motivuje majitele webů k vytváření rychlejších stránek. Deklarovaným záměrem společnosti Google bylo hodnotit weby, které se načítají rychleji, ale nakonec místo toho hodnotili weby, které používají AMP. A to, že největší reklamní společnost na světě diktuje, jak lze vytvářet webové stránky, není cesta ke zdravějšímu a otevřenějšímu webu. Nepotřebujeme web ve tvaru Googlu, který “dodává Google”.

Ze změny algoritmu page experience vyplývá, že Google místo toho motivuje k hodnocení weby, které jsou rychlé. To je něco, co mělo být uděláno od začátku, aniž bychom se vůbec pouštěli do celého zmatku s AMP. Google už léta tlačí weby k používání AMP a nadále jej doporučuje, protože “většina stránek AMP dosahuje skvělých zkušeností se stránkami”. Ale u webů, které jsou optimalizovány pro rychlost, jsou jejich stránky AMP často pomalejší než běžné stránky.

Proč společnost Google provedla tuto změnu až nyní?

Google AMP nebyl nikdy populární. Byl kontroverzní ode dne, kdy byl představen, a dočkal se velkého odporu a spousty nenávisti, ale Google se po léta držel svého. Google byl často kontrolován antimonopolními úřady a to možná hrálo roli v této změně názoru. Díky AMP získal Google kontrolu nad webem a nad tím, jaké webové stránky mohou být. Google se postavil mezi návštěvníka a web. Webům, které se cítily nuceny používat Google AMP, vzal kontrolu a nezávislost.

Nyní mají všechny weby na výběr. Pokud chcete vyšší pozice a větší návštěvnost z vyhledávačů, musíte své stránky optimalizovat pro lepší, výkonnější a rychlejší uživatelské prostředí. A nyní máte na výběr, jakou technologii k tomu chcete použít. AMP již není požadavkem společnosti Google na vytvoření rychle se načítajícího webu. Můžete vytvořit odlehčený web se skvělým zážitkem ze stránek a nejlepším skóre Core Web Vitals i bez použití omezeného a Googlem řízeného způsobu tvorby webu.

Pokud je pro vás Google AMP nejlepším způsobem, jak vytvořit lepší a rychlejší web, můžete ho použít, ale ve většině případů by vám prosté budování bez AMP dalo přednost.